16 Σεπτεμβρίου 2014

ΑΥΤΟ, ΤΟ ΞΕΡΑΤΕ ?

Στο Υπουργείο Υποδομών κ.λ.π. υπάρχει ένας Γενικός Γραμματέας από τη Θεσσαλονίκη, ο οποίος που και που κάνει και καμία παρέμβαση, μιας και θέλει να πολιτεύεται, αν και δεν του έχει προκύψει ακόμη το βουλευτιλίκι.
 
Ο κος Γ.Γ. λοιπόν, έδωσε μια συνέντευξη στην εφημερίδα ''ΤΟ ΠΑΡΟΝ'', για το Κοινωνικό Έργο του Υπουργείου !!! Διαβάστε λοιπόν να μάθετε ότι Υποδομές - Μεταφορές δεν είναι μόνο έργα σε μεγαλοεργολάβους, αυξήσεις διοδίων, σύγχρονοι τρόποι υπολογισμού κομίστρων, δωρεάν Wi-Fi παντού και παροχή Internet / tablets / smartphones σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (!!!), αλλά παράγουν και κοινωνικό έργο (!!!). Θαυμάστε την .....
 
 Αν και το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θεωρείται παραγωγικό Υπουργείο, το έργο του έχει μια μεγάλη κοινωνική διάσταση. Δεν αναφέρομαι, βέβαια μόνο στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών με την μείωση του χρόνου των μετακινήσεων, την μείωση του αριθμού των δυστυχημάτων και την βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών.
 
Ούτε στη συμβολή του στην μείωση της ανεργίας με τους χιλιάδες εργαζομένους που απασχολούνται στα εργοτάξια των δημοσίων έργων και τις έμμεσες θέσεις εργασίας που φυσιολογικά δημιουργούνται παράλληλα.
Αναφέρομαι στη συμβολή του στη βελτίωση της προσβασιμότητας για τα Άτομα με Αναπηρίες, τη συμμετοχή του στις αρχαιολογικές ανασκαφές και βέβαια την, μέσω της εταιρίας «Κτιριακές Υποδομές ΑΕ», συμμετοχή του στη δημιουργία κοινωνικών υποδομών.
 
Στοχεύοντας σε έργα για όλους, κατασκευάζουμε τις πλέον σύγχρονες υποδομές και εφαρμόζουμε πολιτικές στα μέσα μαζικής μεταφοράς ενάντια στο φαινόμενο του κοινωνικού αποκλεισμού. Με αφετηρία το μετρό της Αθήνας και με σχετική πρόβλεψη για το μετρό της Θεσσαλονίκης, έχουμε ενσωματώσει πλήρως τεχνικές προδιαγραφές, οι οποίες επιτρέπουν στα Άτομα με Αναπηρία να χρησιμοποιούν καθημερινά τα δημόσια μέσα για τις μετακινήσεις τους. Ειδικές πινακίδες, διαγραμμίσεις, κυλιόμενες κλίμακες, ανελκυστήρες, ηχογραφημένες ανακοινώσεις, «οδηγοί τυφλών» και μια σειρά ακόμη από προβλέψεις, ανοίγουν στα Άτομα με Αναπηρία ένα παράθυρο στον κόσμο.
Δεν είναι ωστόσο μόνο αυτή η κοινωνική διάσταση του έργου του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε σχέση με τα Άτομα με Αναπηρία, καθώς η εταιρία «Κτιριακές Υποδομές ΑΕ» κατασκευάζει και εξοπλίζει κατάλληλα όλες τις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής  (με Ειδικά θρανία, Ειδικά καθίσματα, Ορθοστάτες, Αναπηρικά αμαξίδια κά.), παρακολουθώντας τις τρέχουσες τάσεις της Παιδαγωγικής επιστήμης. Διδακτήρια που εξασφαλίζουν σε επίπεδο εγκαταστάσεων τις καλύτερες δυνατές εκπαιδευτικές συνθήκες στα Άτομα με Αναπηρία είναι σήμερα μια πραγματικότητα.
 
Παράλληλα, οι «Κτιριακές Υποδομές ΑΕ» κατασκευάζουν και αναβαθμίζουν δεκάδες σχολικά συγκροτήματα σε όλη τη χώρα, λαμβάνοντας υπόψη τις νέες τεχνολογίες και πρωτίστως τις προδιαγραφές ασφάλειας. Ακόμη περισσότερο, οι νέες σχολικές υποδομές έρχονται να μειώσουν τη διπλοβάρδια και μαζί και τις κοινωνικές ανισότητες.
 
Εκτός από την εκπαίδευση, κατασκευάζουμε σε συνεργασία ως προς τη σκοπιμότητα με το αρμόδιο Υπουργείο Υγείας, υποδομές υγείας με όχημα τις «Κτιριακές Υποδομές ΑΕ», τον νέο δημόσιο κατασκευαστικό φορέα, ο οποίος προέκυψε από τη συγχώνευση του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ ΑΕ) με τη Δημόσια Επιχείρηση Ανέγερσης Νοσοκομείων (ΔΕΠΑΝΟΜ ΑΕ).
 
Στην ίδια κατεύθυνση, στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων, συνεργαζόμαστε με το Υπουργείο Πολιτισμού, καθώς Πολιτισμός και Υποδομές μπορούν να συνυπάρξουν. Εδώ και αρκετά χρόνια ειδικά όσον αφορά στην αρχαιολογία, οι ανασκαφές και οι αποκαλύψεις ευρημάτων έρχονται ως συνέπεια, κυρίως, της δημιουργίας των οδικών αξόνων και των έργων μετρό.
 
Από τη μια έως την άλλη γωνία της Ελλάδος, η κατασκευή των έργων φέρνει στο φως μεγάλης σημασίας αρχαιολογικά ευρήματα.
 
Από το ΜΕΤΡΟ της Αθήνας έως την οδό προς την Σπάρτη που κατασκευάζεται επάνω στον αρχαίο δρόμο τον οποίο ακολουθούσαν οι Σπαρτιάτες όταν πήγαιναν στην Αρχαία Ολυμπία και από του προϊστορικούς οικισμούς στη Νίκη στο Νομό Φλώρινας έως το Μετρό της Θεσσαλονίκης, οι κατασκευές των Υποδομών λειτουργούν ως βατήρας ανάδειξης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
 
Για παράδειγμα, στο μετρό της Θεσσαλονίκης έχουμε διαθέσει από πόρους του ΕΣΠΑ 90 εκατομμύρια ευρώ και έχουν ακόμη εγκριθεί άλλα 43 εκατομμύρια ευρώ περίπου. Σχεδιάζουμε, μάλιστα, την κατασκευή δυο σταθμών που θα αποτελούν στην ουσία Μουσεία.
 
(* Οι επισημάνσεις δικές μας, για να μην χάσετε την ουσία ....)